Aktiv ferie :-)

Her bruges ferien blandt andet, på at komme i bedre form.

Jeg har længe styrketrænet 3 gange om ugen i Loop. Det er super godt for min ryg. Jeg har problemer med ryggen efter en diskusprolaps, og når jeg styrketræner kan jeg holde de værste smerter væk.

Til gengæld har jeg ikke løbet meget de sidste mange år. Men jeg fandt for nylig ud af, at løb også ville være supergodt for min ryg.

Bortset fra at få en bedre kondition og , måske tabe lidt kilo, er det altså også en motivationsfaktor.

Så ferien bruges på at træne mit løb op, og jeg skal gerne ende med at kunne løbe 5 km. Jeg bruger app’en c25k. Det er nemt, den fortæller mig hvornår jeg skal løbe og gå. Det passer mig fint, så skal jeg ikke holde øje med tid og afstande.

Samtidig fornemmer jeg, at tempoet passer mig. Den går ikke alt for hurtigt frem, så led og sener, kan følge med. Jeg gider ikke, at blive stoppet fordi mit knæ ikke kan holde til det – ingen skader her, tak 🙂

IMG_4544

 

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle Jeg bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg har 2 voksne børn, 1 svigersøn og snart bliver jeg mormor til vores første barnebarn. Så er jeg selvfølgelig også 'mor' til vores dejlige Jack Russell Terrier Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en en lille båd, som vi gerne sejler i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv en kommentar