flaeskesteg

 

Jeg har travlt for tiden, og en af de ting jeg har forsømt er at lave madplan. Og det er dumt, – for det er noget der kan spare tid i hverdagen. Så nu vil jeg i gang igen – og her er den så for uge 44

Mandag 31/10-16

Helstegt kylling med broccolisalat og ovnkartofler

Jeg elsker kylling og især når den er helstegt og lækker mør. Måske kommer den på grillen

Tirsdag 1/11-16

Karbonader med blomkålsmos og salat

Karbonader er altid et hit herhjemme, denne gang bliver det med blomkålsmos og salat. Min mand kom for nylig med et statement om, at vi fra nu af skulle have salat hver dag. Så i dag er der salat, også fordi jeg ved at han ikke er så vild med blomkål.

Onsdag 2/11-16

Frittata med squash og flütes

Vi behøver ikke at få kød hver dag, heller ikke selvom mændene i mit liv måske mener det. Nu prøver jeg at indføre en eller to kødløse dage 😉

Torsdag 3/11-16

Lasagne

En yndlingsret herhjemme, den bliver helt traditionel.

Fredag 4/11-16

Muslinger

Jeg laver ikke muslinger så tit, men sidst vi fik det var familien begejstret. Opskriften må findes frem igen.

Lørdag 5/11-16

Flæskesteg med spidskålssalat

Jeg håber på en dejlig familiemiddag. Men jeg skal passe meget på ikke at den får for meget og bliver tør og kedelige. Det skete nemlig sidste gang jeg lavede kamsteg.

Søndag 6/11-16

Tærte med aubergine

En nem søndagsret, og måske lidt rester til frokosten i morgen.

Skriv et svar

