Jeg starter dagen med en kop kaffe og strikketøjet, mens jeg ser nyhederne. Jeg har morgenen for mig selv, manden er på job. Hunden er fodret af, har været i haven og nu er han hoppet tilbage mellem dynerne.

Strikketøjet er Acorns af Carol Sunday, en engelsk opskrift som jeg købte på Ravelry for et par år siden, og som har ligget i kurven længe. Nu skal den være færdig. Men jeg husker pludselig godt hvorfor den endte i kurven.

Acorns 1209

Det er nok den mest indviklede opskrift, jeg har strikket. Det er en engelsk opskrift, det er normalt ikke noget problem. Men den beskrivelserne heri er meget omstændelige og anderledes end jeg er vant til. Der har været trævlet op flere gange, men jeg er stædig, så nu skal den altså strikkes færdig 🙂 Heldigvis er jeg nu forbi mønstret og så er det bare derud af, indtil jeg når til borten forneden.

Skriv et svar

