Valgkort

Her i huset er vi altid gået meget op i politik. Vi kommer begge fra meget politiske familier.

Min far var et meget politisk menneske, selvom han aldrig var medlem af et politisk parti. Han havde altid en mening om alting og det var altid den rigtige 🙂 I mit barndomshjem blev der diskuteret meget og jeg synes, at det var udviklende og lærerigt.

Jeg er opvokset med at, man er medlem af sin fagforening. Det er fagforeningerne, der har været med til at sikre vilkårene for arbejderne og med til at sikre opbygningen af velfærdssamfundet, og det fælleskab er man med i.

På samme måde har jeg altid lært at, det er en pligt at stemme til valgene. I Danmark har vi tilkæmpet os en ret, som ikke alle mennesker i verden har, og det forpligter.

Værdier som jeg faktisk er ret stolt af have med i bagagen, og som jeg forsøger at give videre til mine egne børn. Og det er vist egentlig gået ret godt. De er ikke politisk aktive, som vi var i vores ungdom, men de er interesserede og vi snakker meget om holdninger og hvad de forskellige partier står for herhjemme. De kender vores holdninger, men ved også, at det er vigtigt at finde deres eget ståsted.

Det er første gang sønnen skal stemme, og vi har aftalt at følges derhen senere, når han har fri. Manden har allerede stemt, da der var mulighed for at stemme på skolen.

Skriv et svar

