Jeg har ryddet op i mit melskab, og hold da helt op hvor har jeg meget forskelligt mel og korn. Heldigvis er jeg i en periode, hvor jeg bager meget, så jeg skal nok få det brugt. Men jeg har brug for lidt overblik, jeg kan nemlig godt glemme, hvad der står inderst i skabet.

Nu har jeg, for overblikkets skyld, lavet en liste og hold nu op – der er 34 forskellige slags 🙂

P1000620

Knækket havre
Knækket hvede / knækkede hvedekerne (2 forskellige slags)
Knækket rug
Knækket byg
Svedjerug
Hel emmer
Perlebyg
Perlerug
Perlespelt
Havreklid
Hvedeklid
5-gryn
Skårne rugkerner
Speltkerner
Kamut fuldkornsmel
Fuldkornsemmer & speltmel
Hirseflager
Boghvedeflager
Rugflager
Havreflager
Fiberbageblanding
Speltbageblanding
Grahamsmel
Groft rugmel
Fuldkornshvede
Fuldkornsspeltmel
Durummel
Hvid hvede
Alm. hvedemel
Alm. speltmel
Solsikkekerner
Hørfrø
Sesamfrø
Maltmel

Skriv et svar

