Lørdag morgen startede tidligt, for jeg skulle køre manden på job.

Jeg elsker at være ude i byen så tidligt. Fornemmelsen af at være næsten alene i verden, fordi andre mennesker endnu sover. På broen møder vi nogle af de få, som er ude så tidligt lørdag morgen. Eller måske er det sent for dem – et par unge mennesker som med grin og munterhed er på vej hjem fra en tur i Jomfru Ane Gade.

På vej hjem igen tager jeg et lille smut ned til fjorden. Vandet er spejlblankt og der ligger en smule dis hen over vandet. Jeg fascineres af lyset, som er helt forskelligt om man ser mod øst eller vest.

Jeg kører langs fjorden ud til Vestbyen, og da jeg når vejen ned til Egholm færgen, følger jeg en indskydelse og drejer fra.

Hernede er der næsten endnu smukkere og næsten helt mediativt. Det rolige vand, som blidt duver mod kajkanten og i baggrunden lydtapetet fra færgen, som er ved at gøre klar til dagens første tur.

Flere billeder kan ses her.

En mening om “Weekend

Skriv et svar

