I dag er det min mor og fars bryllupsdag. Tænk sig at blive gift den første april – tror jeg ville være en lillebitte smule nervøs – tænk hvis det var en aprilsnar 🙂

Nå – det var det så ikke – de blev gift dengang for over fyrre år siden. Desværre er min far her jo ikke mere, og en dag som i dag, tænker jeg rigtig meget på ham. Jeg har altid fået at vide, at han og jeg ligner hinanden rigtig meget, og det var måske også grunden til at vi skændtes rigtig meget i mine teenageår.

Vi har altid diskuteret meget, og begge ville vi meget gerne have ret og “vinde” diskussionen. Jeg savner vores diskussioner og alligevel ønsker jeg nu, at der havde været mere harmoni imellem os.

Men vi er sådan nogle mennesker, der gerne siger sin mening og helst også vil overbevise andre om den.

Jeg forsøger at ændre mig, og vil gerne være mere ligevægtig og rummelig, når vi indimellem diskuterer i familien. Men det er som om, at jeg vender tilbage til  “Helle-14 år”, når jeg er sammen med familien. Indimellem føler jeg, at jeg altid vil have den samme rolle  i forholdet til mine søskende, og uanset hvor meget jeg forsøger at ændre mig, bliver jeg fastholdt i den rolle.

Det er selvfølgelig op til mig at forandre de karaktertræk, som jeg ikke sætter så stor pris på. Men jeg tror også, at ens omgivelser har en indvirkning på, hvordan man er, og hvordan man agerer i forskellige situationer. Hvis det forventes, at man opfører sig på en ganske bestemt måde, bliver det nogle gange selvopfyldende.

Senere vil jeg på kirkegården.

Posted in Mig

Skriv et svar

