Der blev lavet en fantastisk kage til studentergildet og studenten var tilfreds. Gæsterne var pænt imponerede og den smagte simpelthen så lækkert. Jeg tror, at det gamle ord om at øvelse gør mester holder her. Denne kage blev ihvertfald noget flottere end prøvekagen, som vi lavede tidligere.

Kagen består af to mørke bunde og en lys bund. Et lag hindbærmousse og et lag lys chokoladecanache. Den er smurt med chokoladesmørcreme og betrukket med fondant. Pynten er også fondant som er farvet med farvepasta.

Inspiration og opskrifter er hentet hos Himmelske kager. En fantastisk kageblog med mange lækre opskrifter, som skal prøves hen ad vejen.

Fondanten har jeg selv lavet og der fandt jeg en opskrift hos KageMor, som også har en blog kun om kager 🙂

Tusind tak til dem begge for hjælpen, og mange anbefalinger herfra til begge blogge, hvis du mangler inspiration udi kagekunsten.

4 meninger om “Kage til studentergilde

  1. Jeg er helt ny ud i bagningskunst, og har sagt ja til at prøve at lave en kage til studentergilde. Ser din fine studenterhue, og har et spørgsmål, hvordan og med hvad laver man skyggen?
    Hilsen Connie

  2. Hej Connie,
    Jeg har lavet skyggen af fondant. Det kan købes færdigt, men man kan også lave det selv af skumfiduser og flormelis. Prøv evt. at google det 🙂
    God fornøjese med kagen.

  3. Tak for dit svar Helle, jeg tænkte nu mere på formen til skyggen, hvordan man lige får faconen, prøver man sig lidt frem på frihånd?
    Hilsen Connie

  4. Jeg har bare prøvet mig lidt frem, og de var heller ikke helt ens på de 2 kager jeg lavede 😉 Jeg synes ikke, at det gør så meget, at det ikke er helt nøjagtigt.

Skriv et svar

