Det er 1. maj – arbejdernes internationale kampdag og vi kipper med flaget.

Manden og jeg selv har jo en fortid i fagbevægelsen og i den politiske ungdomsbevægelse, så vi har altid været til 1. maj. Det har altid været en festdag også for ungerne, som altid har fået fri fra skole den dag. Dagen plejer at starte allerede omkring klokken 6 med morgenmad hos DSU, og så er der jo optog og efterfølgende taler i Kildeparken om eftermiddagen.

I år er det imidlertid anderledes. Forskellige forhold gør, at jeg ikke magter at deltage i år, så dagen foregår herhjemme i mit helt eget tempo.

Jeg har et oprydningsprojekt, som jeg gerne vil være færdig med. Et praktisk stykke arbejde, som også kan holde mine tanker beskæftiget resten af dagen. Det trænger jeg vist til.

En mening om “1. maj

Skriv et svar

