Søndag morgen er smuk, men kold. Der har været frost i nat, og græsset var hvidt da jeg stod op, men endnu skinner solen. Det varer vist ikke ved hører jeg, der er endda spået om hvidt drys.

Alligevel er de første sommerblomster købt, manden blev fristet i går og kom hjem med stedmoderblomster. Heldigvis tåler de kulden, og forhåbentlig er det snart slut med nattefrosten. Jeg vil have varme og sol og sommer.

 

I går fik jeg årets først sol på næsetippen. Monty og jeg fandt et dejligt hjørne på terrassen. Med en lun trøje og tæppe sad vi der og nød solen en halv time.

Søndag er endelig fridag ovenpå en lang uge. Der er meget arbejde for tiden, og oveni oplæring af en vikar, som skal afløse en sygemeldt kollega. Endnu en ven der er ramt af kræft – hvor jeg dog hader den sygdom.

Men nu er det endelig fridag. Manden er på græs i dag, endelig er det igen blevet tid til at svinge golfkøllerne.

Jeg sidder lige så stille i alrummet og vågner med dagens første kop kaffe, mens resten af huset stadig sover. Jeg kan helt selv beslutte, hvad dagen skal bruges til, der er tid nok – måske lige en kop kaffe mere og så lidt Cafe Hack.

D

Skriv et svar

