Lige for tiden, gør vi noget ekstra ud af at leve sundt, og få nogle flere grøntsager ind i menuen.

Jeg har fulgt Christian Bitz’ Go’ kur i en periode. Han er ernæringsekspert og har efter nytår været i Go’ Morgen Danmark på TV2 i 8 uger med opskrifter og ideer til en kur. Her er et link til Go’ Kur.

Jeg kan godt lide, at det ikke er en sultekur, ej heller er der bestemte ting man skal / skal ikke spise. Det er opskrifter, hvor man bruger de gode ting, der hvor det er nødvendigt, selvfølgelig i begrænsede mængder. Men det primære er, at det skal smage godt samtidig med, at det skal være sundt.

Jeg har ikke fulgt kuren slavisk, men med den som udgangspunkt, har jeg tabt mig og der må da gerne ryge et par kilo mere. Det væsentligste er dog, at jeg får noget inspiration til at få flere grøntsager ind i vores kost.

Foto er lånt her

Nu er kuren som sådan slut, men Christian Bitz og kokken Claus Holm fortsætter med at lave forslag til en sund og nem madplan til fem aftener hver uge.

Skriv et svar

