Nu kommer der lige et par indlæg om håndarbejde. Der er nogle projekter, som jeg ikke lige har fået skrevet om herinde.

Først er der min hundetrøje, som jeg lavede i november til min hund Monty. Monty er en dansk-svensk gårdhund, han er ikke helt ung mere, han er korthåret og han fryser rigtig meget, når det er koldt. Han elsker at ligge i solen, og han flytter gerne fra rum til rum for at finde en solstråle som han kan ligge i, så selvfølgelig synes han, at det er koldt når der er minus 10 grader udenfor.

Sidste vinter var der rigtig koldt, og jeg begyndte at overveje, om han skulle have en jakke. Denne vinter blev ligeså kold som den sidste, og jeg fandt en opskrift på en jakke/trøje til ham. Den blev strikket, uden at manden opdagede det, og en dag blev den så præsenteret for hund og mand .

Hunden var meget godt tilfreds, den var varm og moden betyder vist ikke så meget for ham. Manden derimod nægtede at gå tur med hunden, hvis han skulle have tøj på 🙂

Efterhånden blev det koldere og koldere, og Monty rystede mere og mere, når han skulle ud. Manden accepterede, at hunden fik tøj på, når det var rigtig koldt, og Monty elsker sin nye trøje.

Den er strikket efter et Drops mønster fra Garnstudio – Hundebluse med snoningemønster

Faktaboks:
Design: Hundeebluse med snoningemønster fra Garnstudio – Drops nr. 102-43
Garn: Superwash Vital
Løbelængde: 50 gr. = 115 mtr
Farve: brun
Anvendt: 3 nøgler
Pinde: nr. 4
Teknik: Ingen ny teknik som sådan, et rigtig lækkert mønster med masser af snoninger, – jeg elsker at strikke snoninger 🙂

Skriv et svar

