Så er der et afsluttet projekt fra strikkekurven. Jeg har strikket Favour færdig, efter at den har været en tur i skammekrogen.

Den er strikket i Grønhøjs Montana, opskriften er oprindelig med Rowan Denim. En strikkeprøve blev lavet, og det så tilsyneladende fint ud. Jeg ved ikke helt hvad der gik galt, men da jeg kom cirka halvvejs op på ryggen, kunne jeg godt se at det ikke gik. Den blev simpelthen for stor. Regne, regne, regne – og så endte jeg med at strikke efter en str. XS.

Endnu en fejl – denne gang i snoningen på det ene forstykke betød at den lige fik en ophold i strikkekurven, inden den igen blev taget til nåde.

Hold da op hvor er jeg glad for at jeg fik den hevet op af den syltekurv igen. Jeg er helt og fuldstændig sikker på, at den bliver et hit. Den passer perfekt og den er rigtig lækker og dejlig varm.

Det er et fantastisk design – kombinationen af snoninger og mønster er superflot. Jeg fik mange komplimenter fra mine kolleger, da de så den, og dem sender jeg hermed videre til Kim Hargreaves.

Faktaboks
Design: Favour Kim Hargreaves (i hæftet Nectar)
Garn: Montana fra Grønhøj garn
Løbelængde: 50 gr. = 101 mtr.
Farve: Petrol (8029)
Anvendt: ialt ca. 850 gr
Pinde: nr. 4
Ny teknik: Ingen ny teknik som sådan. Men et lækkert nyt grundmønster bestående af skiftevis 1 vr og 1 dr. ret på retpinden og ret på vrangpinden. Det giver et rigtig lækkert mønster.

2 meninger om “Færdig skønhed ….

  1. Den er vel nok blevet super flot. Jeg er også i gang med netop den. Jeg strikker den i Denim fra Rowan som angivet i opskriften og jeg håber inderligt mit resultat bliver lige så smukt som dit, for det er noget rigtig træls garn at strikke med:)

Skriv et svar

