Jeg har halsbetændelse og er på penicillin.  Testen hos lægen viste ikke streptokokker, men bakterietallet var forhøjet. Han var derfor ikke sikker på om det var det ene eller det andet. Jeg fik så en penicillinkur, som indtil videre ikke ser ud til at have nogen virkning. Jeg har næsten aldrig ondt i halsen eller halsbetændelse, sikkert også fordi jeg fik fjernet mandlerne som barn. Men hold dog k… hvor gør det ondt. Jeg har stort set ikke spist siden i mandags, jeg drikker så lidt som muligt for at undgå at synke og alt hvad jeg har prøvet for at dæmpe smerterne hjælper ikke. Alt der skal ned igennem halsen gør simpelthen så ondt. Ørerne gør ondt, jeg har hovedpine og er svimmel. Jeg sover meget, jeg læser lidt og der bliver da også strikket et par pinde indimellem.

Hold da op hvor lyder jeg ynkelig,  – men egentlig vil jeg høre om der er nogen der har nogen gode husråd, som måske kan hjælpe …

Posted in Mig

2 meninger om “Halsbetændelse

  1. Stakkels dig. Gode råd ved jeg ikke, om jeg har, jeg er jo nærmest aldrig syg, men jeg har haft god erfaring med hexokainsugetabletter og strepsiltabletter til at lindre halsen.
    God bedring

  2. Tak Lene, begge dele synes jeg også plejer at hjælpe, men ikke denne gang. Jeg tror godt nok det er en standhaftig gang betændelse jeg har fået raget til mig denne gang. Jeg drikker kamillete og bruger diverse tabletter og så skal der vist bare tid til 🙂

Skriv et svar

