Mine hverdage er fyldt op af arbejde og træning for tiden. Jeg arbejder cirka halv tid nu, og det kan jeg godt mærke. Jeg er meget træt og øm i ryggen, når jeg kommer hjem og ofte er der behov for at ligge ned inden familien kommer hjem.

I dag havde jeg besøg af en ergoterapeut på min arbejdsplads. Fantastisk siger jeg bare. Vi gennemgik alle mine arbejdstillinger og de forskellige arbejdssteder jeg har i huset. Meget er godt, noget kan blive bedre, og enkelte ting skal jeg overveje at lave helt op på. Mange ændringer har jeg allerede foretaget, eller jeg ved godt, hvordan det skal gøres. Det skal bare blive naturligt for mig at gøre det på en anden måde.

Vægtoverføring er et af de begreber, som vi arbejder rigtig meget med. Det vil sige, at det er kroppen eller måske nærmere benene (og ikke armene), der skal lave bevægelsen, eller sætte gang i bevægelsen. Specielt når jeg flytter/løfter tunge ting og f.eks. kører med bogvogne, er det vigtigt, at jeg bruger det. Men det er en af de ting som jeg har det ret svært med. Det er ikke bevægelser, som er naturlige for mig. Tværtimod synes jeg, at det gør mange ting mere besværlige. Men det er sikkert kun indtil man får det indarbejdet i sine rutiner, det siger ergoterapeuten og hun ved jo noget om det – tænker jeg :-).

Så øver jeg mig videre – og bare bevidstheden om hvordan man bevæger sig, er et skridt på vejen. Det jeg gør rigtigt, er supergodt. Når jeg så kommer til at lave nogle forkerte bevægelser, er jeg hurtig til at komme i tanke om det og så kan jeg jo ændre det.

Posted in Mig

En mening om “Hverdage

  1. Pøj pøj med omlægningen, jeg glemmer også tit at passe på min ryg, så jeg prøver at øve mig hele tiden i at være bevidst om min ryg.
    God weekend 🙂

Skriv et svar

