Torsdagen betyder træning om formiddagen. Jeg tog for hårdt fat med rengøringen herhjemme i forgårs, og der har så været en pris som skulle betales. Derfor var det ekstra dejligt at komme til fysioterapeut. Hun har simpelthen magiske hænder, og hun kan lave mirakler ved min ryg. Jeg har det meget bedre igen, men jeg fik da lige en reminder om, at jeg ikke er helt rask endnu. Det er svært at blive ved med at tage hensyn, og når smerterne indimellem er helt væk, tror man at man kan det hele. Men træerne vokser ikke ind i himlen, og resten af torsdagen er brugt til ren og skær afslapning med strikketøjet i hænderne.

Træningen er delt op med fysisk træning efter individuelle programmer, både øvelser i maskiner, med bold og på gulvet. Men der er også teori, og det er jeg meget glad for. I denne uge har ergoterapeuterne undervist i, hvordan vi udfører forskellige opgaver mest ergonomisk. I tirsdags havde vi teori om opgaver i haven, køkken og hvordan vi gør rent. I dag skulle vi så være praktiske. Vi skulle udføre forskellige opgaver, og makkeren skulle kommentere, hvad vi gør rigtigt og forkert. Jeg lærer mange nye begreber, og nogle ting fiser lige ind, og kan praktiseres med det samme. Andre ting kræver, at hjernen skal aflære hvad den ved, og lære nyt. Jeg skal virkelig arbejde med nye rutiner omkring støvsugning og gulvvask.

Skriv et svar

