Jeg sidder og regner på strikkefastheden på mit strikketøj, som ikke rigtig passer i størrelsen. På bordet ligger også gårsdagens indkøb, som endnu ikke er nået på plads i skabene.

Ergoterapeuten har set hvordan jeg plejer at vaske gulv, og som hun siger “der er da plads til forbedringer”. Første skridt var, at indkøbe en ny moppe med tilhørende spand, hvor vandet kan presses af. Så kan man undgå alt for mange uhensigtsmæssige buk i ryggen. Det kan jo også komme andre til gode, så det var jo bare at få den købt.

En tur i Metro kunne vel løse den lille mangel, og det er alt for længe siden jeg har været derude, så jeg kunne vel få tilfredsstillet mit shoppegen. Datteren har et shoppegen, der langt overstiger mit. Hun er også helt vild med den lånebil, som vi lige pludselig blev udstyret med i fredags, så hun var lykkelig for at agere chauffør.

Teindkøb vidner om, at efteråret nærmer sig. Jeg er inkarneret kaffedrikker, men når efteråret kommer, findes der ikke noget bedre end en dampende kop te at varme sig ved. Datteren drikker også te, og vi har forskellige favoritter, så der skal helst være noget at vælge imellem.

Vi bruger rigtig meget af Santa Marias Allround krydderi, til vores yndlingskartofler i ovn. Jeg har aldrig set så stor en bøtte, som vi fandt derude, og så til en meget billigere pris.

Skriv et svar

