I dag var jeg indkaldt til møde på jobcenteret sammen med andre sygemeldte. Jeg har nu været sygemeldt i næsten 8 uger, og så kræver loven at kommunerne følger op på min “sag”.

Mødet var absolut ikke noget jeg så frem til, og egentlig var jeg temmelig negativ, da jeg mødte op. Som jeg ser det, er det spild af både min og deres tid, når nu jeg har et job, der venter på mig, når jeg er rask nok. Men som sagt er lovgivningen nu engang sådan, og det kan medarbejderne ved kommunen jo ikke gøre for.

Nu er jeg i den heldige situation, at jeg snart kan se en ende på min sygemelding. Jeg begynder nemlig snart at arbejde på nedsat tid.

Men faktisk havde min mand en brochure med hjem til mig i går, om et tilbud kommunen har til folk med bl.a. rygproblemer. Det foregår i Solsidehallen, og indeholder blandt andet træning og fysioterapi. Jeg forhørte mig ved sagsbehandleren, som vil prøve, at få mig vistiteret til projektet. Det er gratis, så jeg kan spare de penge det koster for fysioterapi og ryghold, som jeg går til nu. Så nu krydser jeg fingre 🙂

Skriv et svar

