Solen skinner, men morgenen er kølig udenfor. September er smuk, selvom man kan godt fornemme, at tiden med nattefrost nærmer sig. Himlen er klar og der er lovet solskin og temperaturer omkring 17 grader. Der er udsigt til en dejlig dag.

Idag skal der laves madplan og handles ind til næste uge. Jeg er så småt igang herhjemme igen. Jeg skal stadig passe meget på min ryg, og der er en masse, jeg ikke kan endnu. Men det er rigtig dejligt, at jeg så småt kan deltage i det almindelige familieliv igen. At sidde sammen med familien, når vi skal spise, at hjælpe lidt til med at lave aftensmaden, og sidde/ligge i sofaen med mit strikketøj.

Haven er fyldt med ukrudt, men jeg lukker øjene. Jeg lader som om, jeg kun ser alt det smukke. Manden har ikke styr på det der med lugning. Det plejer at være mit område, men jeg kommer ikke til at lave noget derude foreløbigt. Heldigvis er det efterår, så udkrudtet får lov at stå til næste år. Fuglene har nydt godt af alle mine bær i år. Jeg har hverken kunnet plukke eller lave saft og sylt i år. Æblerne hænger endnu, og jeg glæder mig til høsten som jeg forhåbentlig får hjælp til.

En mening om “Smukke september

Skriv et svar

