Jeg har været indlagt på Neurokirogisk afdeling på Aalborg Sygehus siden i fredags. Mine rygproblemer udviklede sig i sidste uge, så jeg faktisk ikke kunne bevæge mig på grund af smerter.

På sygehuset fik jeg foretaget en MR skanning, som viser en diskusprolaps, som sidder ret atypisk. Man er i forvejen ikke glade for at operere diskusprolapser, men fordi den sidder som den gør, er man endnu mere tilbageholdende med mig. Vi taler derfor konservativ behandling, som går ud på, at jeg skal smertestilles, så jeg kan holde til fysioterapi. Efter tre måneder med fysioterapi vil man så vurdere, hvorvidt det har hjulpet, og hvis ikke vil man så der overveje operation.

Jeg må indrømme, at da de sendte mig hjem i dag, var jeg virkelig ked af det. Jeg har så ondt, og har kun kunnet ligge ned siden i tirsdags. Jeg kunne ikke overskue, at skulle igang med en længerevarende behandling med så mange smerter, som jeg trods medicinen stadig har.

Men nu er jeg hjemme igen, på så meget smertestillende som vurderes rimeligt, men stadig med smerter. Kræfterne skal disponeres rigtigt, som der er lige nu, har jeg ondt når jeg går, står og sidder. Kun liggende med puder i ryggen har jeg ikke smerter i ryg og ben.

Uff – det var den helt store ynk, men det gør fandme ondt, og jeg trængte til at læsse af. Min mand er skøn og ungerne hjælper både med rengøring og madlavning, så det skal nok gå, men jeg er godt nok træt af det hele lige nu …

6 meninger om “Hjemme igen

  1. Tak skal du ha’ Lene.

    Jeg er vist et pylrehoved i dag. Torsdag starter jeg med fysioterapi, så bliver det sikkert bedre 🙂

  2. Kære Helle.

    Det er ok at brokke og ynke. Det er ok at ønske det hele hen hvor peberet gror.
    Kender det kun alt for godt, når det gør ondt og er uuholdeligt – har lige selv overstået en punkteret lunge – forløb. Morfin og deslignende bliver man virkelig sløv af.
    Jeg ønsker dig rigtig god bedring og gode tanker til dig.

  3. Tak skal du ha’, Zette.

    Jeg har det efterhånden meget bedre, og er sluppet af med de stærke morfinpiller. Dem havde jeg det virkelig dårligt af, både sløvhed og ikke mindst kvalme.

    Jeg håber sørme at du har det bedre, det lyder ikke rart med en punkteret lunge.

    God bedring til dig også.

Skriv et svar

