i rigelige mængder. Manden og jeg tog hver et ordentlig nap i haven i går, og skal da love for at det pyntede.

Baghaven var efterhånden vokset godt til og hækken skulle klippes. Så vi fordelte vores kræfter, det vil sige, at jeg gik i gang i baghaven og han tog hækken.

Når det gælder lugning, er det sikreste selv at stå for det herhjemme. Manden kan være lidt for voldsom, når han går igang og det der med at kende forskel på blomster og ukrudt, det går han ikke så voldsomt op i. Det var nu ikke fordi jeg holdt mig tilbage, og der blev både klippet ned og luget til den store guldmedalje.

Efter et par timers arbejde kunne jeg mærke, at nu var det på tide at stoppe. Jeg har ikke været i haven længe på grund af min ryg. Jeg har en diskusprolaps, som har har gjort knuder igen her i ferien. Jeg kan godt lave fysisk arbejde igen, men jeg skal tænke meget over, hvordan jeg bruger min krop, og så skal jeg sørge for at stoppe i tide.

Datteren er som hun siger – ikke et havemenneske, og fatter ikke at vi gider, Men i går greb hun alligevel lige riven og rev sammen på plænen.
Hold da op, hvor var jeg lige hurtig, og smuttede fluks ind efter kameraet …

Skriv et svar

