I dag arbejder jeg hjemme, datteren er lige sendt afsted til eksamen i skriftlig matematik.

Hun kørte selv, for første gang er hun i bil alene. Kortet fik hun torsdag i sidste uge, og indtil nu har kørsel været med mor eller far på passagersædet. Men i dag syntes jeg, at hun godt kunne køre op på gymnasiet alene.

Processen med at give slip, er åbenbart langvarig og hele tiden dukker der nye udfordringer op. De er så dyrebare de unger, og vi vil så gerne passe så meget på dem. Men de skal lære at flyve selv, også selvom vi indimellem synes at det er svært.

Jeg sidder lige indenfor den åbne terrassedør, hvor de nyudsprunge syrener sender deres dejlige duft indenfor.

Jeg elsker syrener. Jeg har dem flere steder i haven. For et par år siden satte jeg et par stykker lige ved terrassen, så jeg rigtigt kan nyde den skønne duft.

Jeg har været ude på den første tur i haven, selvfølgelig med følgeskab af Monty.

Han elsker, når vejret tillader at terrassedøren står åbent, og han kan gå ud og ind som det passer ham.

Skriv et svar

