Jeg gik en dejlig, lang travetur langs fjorden i dag. Monty skulle luftes inden jeg tog hjemmefra, så jeg tog en varm jakke og gummistøvlerne på. Fjorden ligger jo lige nedenfor vores matrikel, og det varer ikke længe så er man der. Jeg elsker at gå dernede, med udsigt ud over fjorden og vinden frisk i ansigtet. Det er ikke tit jeg går dernede alene, men indimellem er det skønt bare at gå og lade tankerne flyve.

I dag var der en enkelt båd på fjorden. Jeg drømmer om engang at få en båd, og ligge derude på vandet i pragtfuldt solskin. Jeg aner intet om både og har overhovedet ikke forstand på at sejle. Men hvem ved, måske engang …

I dag mødte vi ikke så mange dernede, men det er et yndet sted for hundeluftere. Og mange hunde løber frit dernede, så der er basis for god leg, og der er altid nye dufte at undersøge.

Helt nede ved fjorden står disse siddeinstrumenter støbt i beton.  Meget skulpturelle og allesammen er helt forskellige, i mange forskellige former. De er blevet til i et samarbejde mellem de bygningsrelaterede uddannelser i Aalborg. Jeg har nu aldrig set dem brugt til at sidde i, men sjove er de. Der er også opstillet nogle ved Lindholm Søpark og i Hesteskoen.

Skriv et svar

