Travlhed

Der er travlhed her på matriklen. Weekenden bød på skønt vejr, så det var oplagt at komme i gang i haven. Der blev plantet nye planter og sået græs.

Køkkenhaven blev jo nedlagt sidste år, og det har jo ført nogle omlægninger med sig. Blandt andet var der et stykke, hvor der skulle såes græs,. Det nåede vi ikke inden vinteren, men nu er det sået, selvom det måske ikke er det optimale tidspunkt. Et andet stykke af græsplænen blev inddraget til bed. Det ligger op mod naboens grund, og jeg vil gerne have lidt afskærming. Der blev i efteråret  plantet en hasselnøddebusk, et kirsebærtræ og et par andre buske. Det kommer til at kræve lidt ekstra pasning, som sådan nogle nye bede jo gør indtil det er groet til.

Jeg er i gang med at plante krukkerne til, og Mamelukærmerne er så småt ved at komme frem.

Nøglen til vores udendørs vandhane er gemt på et meget sikkert sted, for at den ikke skulle blive væk. Resultatet er så, at den nu er væk😉

‘Man’ kan simpelthen ikke huske, hvor den er blevet lagt. Nu er der så fremskaffet en ny, og der er igen adgang til det udendørs vand.

Så mon ikke der er en chance for at terrasserne kan få en tur med højtryksrenseren, så havemøbler og krukker kan komme på plads.

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv et svar

