I går gik jeg langs havnefronten fra det gamle værftsområde ind til Nytorv. Det er et pragtfuldt område i Aalborg, og jeg håber, at man i alle renoveringsplanerne husker at gemme noget af Aalborgs sjæl. For mig er værftsområdet virkelig indbegrebet at Aalborg. Det var byens livsnerve for år tilbage.

Jeg tror ikke, der var mange familier i Aalborg, som ikke havde en far, en onkel, eller en søn som arbejdede på Aalborg Værft i gamle dage.

Jeg elsker det man har gjort med Nordkraft. En renovering hvor man virkelig har gemt og brugt husets gamle sjæl. Nu er det ved at blive pakket ud af de kæmpe stilladser, som har omgivet det, og hvor bliver det flot.

Kvægtorvet som forhåbentligt snart bliver genopført …

Friis – set fra bagsiden …

Skriv et svar

