Det er stille morgen i huset. Datteren kom hjem i nat, og vi var oppe kl. 2.30 for at afhente og sørge for mad og varme dyner. Det er godtnok dejligt at hun er hjemme igen. Det har været en lang tur op igennem Europa, når man nu havde regnet med en hurtig tur i fly.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig en lang morgen under dynerne, men ryggen vil ikke ligge mere. Manden var endnu tidligere oppe, for der var golfplaner idag. Sæsonen er begyndt, og aftalen overholdes på trods af vejret, som jeg ikke ligefrem synes indbyder til udendørs sysler. Det er gråt og vådt derude, ikke noget der frister mig synderligt.

Ham her er også smuttet tilbage i sengen, efter en hurtig tur i haven …

Jeg er i gang med de praktiske opgaver, der er på sådan en søndag. Vaskemaskinen snurrer med et bjerg af rejsetøj. Strygningen kommer lidt senere, og så skal der laves madplan for næste uge.

Der er flere end sædvanligt, der skal bespises her til morgen, for sønnen har overnattende gæster. Nå ja, jeg siger morgen, men i virkeligheden er der ingen der ved, hvornår de unge mennesker har tænkt sig, at dukke op fra dynerne. Datteren har ønsket lækker morgenmad, og det inkluderer bacon og scramleæg. Måske skulle jeg også lige smække en gang boller i ovnen.

En mening om “Søndagssysler

Skriv et svar

