Jeg har i et stykke tid været ret begejstret for nogle af Jytte Slentes modeller. Jeg har netop lånt hendes bog “Designstrik”, og er fascineret af den måde hun kombinerer strikketeknikkerne. Mange af hendes modeller er helt enkle, og så alligevel med en lille tvist. For eksempel kombinerer hun en normal lodret rib, med en “vandret” rib, eller hun kombinerer glatstrikning, rib og retstrikning på kryds og tværs, og så arbejder hun rigtig meget med assymetri i sine modeller.

Formerne er enkle og og der er brugt ret basale teknikker. Det er meget nemme opskrifter, alle der har lært at slå op, og strikke ret og vrang kan være med her.

Der er flere modeller som jeg umiddelbart godt kan lide, og også nogen som jeg kan forestille mig at tage udgangspunkt og arbejde videre med.

Lige nu er jeg gået i gang med “en luksusmodel”, som er en assymetrisk model i lodret og vandret rib.

Skriv et svar

