Jeg har strikket en ny yndlingsjakke, som næsten har siddet på mig siden den blev færdig. Helt sikkert et hit. Jeg kommer til at bruge den både vinter og sommer. Den bliver skøn at tage over sig en kølig sommeraften, hvor man gerne vil sidde længe ude. Den er dejlig varm, og jeg elsker at den er så lang. Mønsteret har været i Hendes Verden nr. 21/2009.

Jeg var bange for, at den ville blive vildt kedelig at strikke, fordi der er en masse glatstrikning. Men det er dejligt tv-strik, så det gik som smurt. Bærestykker og ærmer er straks sjovere at strikke, fordi mønsteret kræver lidt tælleri indtil det sidder i fingrene. Det ser vanskeligere ud, end det faktisk er. Det er mest en ret og vrang, drejet ret og en masse omslagninger der bliver til huller.

Faktaboks:
 
Design: Jakke med hulmønster fra Hendes Verden nr. 21/2009
Garn: 1 tråd Holst Garn og 1 tråd strømpegarn fra lager (jeg husker ikke præcis hvilken)
Farve: Lys grå
Anvendt: ialt 500 gr af de 2 forskellige garner
Pinde: nr. 5 mine yndlings rundpinde fra KnitPicks
Ændringer: jeg har lavet 4 knaphuller istedet for 3, da jeg synes at længden kræver det

Ny teknik: Læg – jeg har aldrig strikket læg før, det giver en flot effekt på denne trøje. Meget let at lave.

Skriv et svar

