Så er en tiltrængt påskeferie endelig i gang, og jeg sidder her tidlig morgen med min pc, og min bog indenfor rækkevidde. Der er skøn udsigt til haven, og for hver dag pipler der flere og flere foårsblomster op derude.

Datteren er taget på arbejde og de øvrige 2 medlemmer af familien elsker at de har mulighed for at sove så længe de vil. Monty har været i haven på den første lille morgentur. Han kom hurtigt ind igen og ligger atter i de varme dyner. Han holder med den del af familien som elsker lange morgener under dynen.

Imens lægger jeg planer for påsken, nogle er faste – som sammenskuds-påskefrokosten hos min bror og svigerinde. En dejlig tradition, hvor vi hygger med familie og venner. Det plejer at være festligt og indimellem kommer vi da også hjem i lettere overrislet stemning. Det kan skønne påskebryg og en dejlig aalborgensisk snaps jo sommetider gøre ved en. Søndag er der inviteret til frokost hos svigermor og svigerfar i sommerhuset. Jeg glæder mig til en dejlig lang travetur langs Vesterhavet igen, det er ved at være længe siden.
Andre ideer rumstere i mit hoved, og kan tages frem hvis der er stemn
ing for det.

Skriv et svar

