Vi er snart ved slutningen af en lang uge, som har budt på masser af arbejde og mange aftaler. I går var der planlagt temadag for det team, jeg er tilknyttet på jobbet. Det skulle holdes på Huset i Hasserisgade, dejligt tæt på hjemme. Jeg startede nemlig dagen med en migræne, som jeg vidste sikkert ikke ville fortage sig med de normale midler. Jeg måtte kapitulere lige inden frokost, hvor jeg ikke magtede mere. Bussen holdt heldigvis lige udenfor, og i løbet af en halv time lå jeg under dynen i mit mørke, kølige soveværelse.

Sønnen sad allerede hjemme og arbejdede på sin projektopgave. Hele ugen skulle der skrives opgave, ingen skole, men struktureret og planlagt skrivearbejde herhjemme. Opgaven skal afleveres idag og fremlægges for klassen i næste uge. Jeg er imponeret, for han synes altså, at det er meget sjovere at spille spil og være sammen med vennerne, og skolearbejdet er vel nærmest noget der skal overståes. Der er lagt en plan for processen, og han har i det store hele holdt den. Torsdag havde vi aftalt, jeg skulle læse den igennem, han ville gerne høre min mening.

Senere, meget senere, da hovedet igen kunne holde til at være oppe, var jeg klar til at snakke opgave.

Skriv et svar

