Varme til ørerne

 

Det er s….koldt for tiden. Man er vist allerede begyndt at tale om, at januar kan komme blandt de 10 koldeste siden de landsdækkende målinger begyndte i 1874.

Jeg har strikket huer. Allerede i december strikkede jeg denne her til datteren. Normalt cykler hun jo i skole, og det kan godt være koldt for ørerne. Så vi fandt sammen en opskrift, som fandt nåde for hendes modebevidste øjne. Efter lidt beregning af strikkefasthed, blev den så strikket i Bumbo uldgarn, med 2 tråde. Den blev rigtig god, sidder godt og efter at der blev syet lidt elastik ind i kanten, bliver den siddende selv i strid modvind på cykel.

Så var vi sammen med min søster, og hun blev sådan lidt forelsket i datterens hue. Sådan en kunne hun sørme også godt bruge, men desværre strikker hun ikke selv. Ovenpå julen har jeg haft lidt svært ved at komme i gang med strikkeriet igen, men nu er der strikket et par huer mere. En sort og en lilla, men denne gang strikket i Alfa, fra Sandnesgarn. Det passede bedre med strikkefastheden. Jeg har dog ændret lidt på udtagningerne, idet jeg tager masker ud umiddelbart efter ribkanten og igen efter en mønsterrapport. Jeg synes det giver en bedre facon, hvor den  poser lidt mere ud efter ribben.

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv et svar

