Jeg har været ved tandlæge i dag. Min tandlæge bor på en vej, hvor der normalt er p-pladser i den ene side af vejen. Normalt – men ikke lige nu. Der var dog et par pladser, som var gravet så nogenlunde fri, og jeg parkerede frisk og frejdigt.

Efter mit tandlægebesøg skulle jeg så ud igen, og så kom problemerne. I den anden side af vejen, hvor fortovet er, lå der en kæmpe dynge sne, så vejen var en god del smallere end den plejer. Jeg kunne så ikke vende bilen, og sad uhjælpeligt fast på tværs af vejen. Neden under sneen, var der nemlig is, og det var helt umuligt at komme fri af. Endelig lykkedes det med hjælp fra en venlig taxa chauffør og en knap så venlig beboer på vejen.

Og så blev jeg ellers sendt afsted med bemærkninger om at tilmelde sig et glatføre kursus og at amatører burde blive hjemme, når der var sne på vejene.

Tak skal du ellers ha’ for hjælpen ….

Skriv et svar

