Jeg blev afhentet af manden fredag eftermiddag. Det var noget med, at stå ved kanten af vejen, og smide sig selv og sine tasker ind i bilen i farten, når han kører forbi. Han skulle ikke ned på parkeringspladsen ved biblioteket, som kun er ryddet sådan lidt overfladisk. Mine kolleger som selv er kørende i disse dage holder der godtnok, på trods af faren for ikke at komme derfra. Ihvertfald ikke så let, som man kommer derned.

Vi kørte hjemad i det smukkeste solskin, og jeg havde naturligvis glemt kameraet, så I må tro mig på mit ord. Det var smukt. Høj sol og masser af hvid sne overalt, det er vinter når det er bedst. Jeg elsker det.  Så må vi leve med de logistiske problemer det fører med sig, og huske på hvor sjældent vi har sådan en vinter og hvor kort det i grunden varer.

En mening om “Smuk fredag

Skriv et svar

