Jeg læser …

Jeg er gået i gang med at læse en bog, som har stået på hylden temmelig længe. Da jeg fik den hjem var jeg helt vildt spændt på den, fordi den efter sigende skulle blive endnu større end Stieg Larsson. Endnu inden den var udgivet i Sverige, var bogen solgt til en snes lande. Jeg taler naturligvis om “Hypnotisören”, som udkom i Sverige i juli. Den er skrevet under pseudonymet Lars Kepler, og ingen havde i begyndelsen nogen anelse om hvem det var. Det har så senere, efter en meget ophedet debat i Sverige vist sig, at bag pseudonymet gemmer der sig forfatterparret Alexandra Coelho Ahndoril og Alexander Ahndori.

Jeg bestilte den svenske udgave hjem til biblioteket, og min intention var naturligvis at læse den med det samme. Jeg er desværre først kommet i gang nu, og jeg må indrømme at grunden nok er, at den er på svensk. Jeg har ikke de store problemer med at forstå svensk, men det flyder altså ikke så let for mig. Men nu er jeg kommet i gang, og jeg kan godt sige, at det er en pageturner.

Til dem der ikke har mod på at gå i gang med det svenske, kan jeg fortælle at den udkommer på dansk i slutningen af januar.

Jeg har været lidt træt af, at jeg ikke har haft overblik over, hvor meget jeg får læst i løbet af året. Ikke mindst vil jeg gerne hurtigt kunne se, hvilke bøger jeg har læst, og holde lidt styr på det jeg gerne vil læse. Så derfor vil jeg lave en side her på bloggen, hvor der så også vil være henvisninger til mine anmeldelser.

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv et svar

