Hvis nogen havde sagt til min mors onkel, som hele sit liv arbejdede på Nordkraft; i 2009 vil man sidde og og spise pizza i kedelhallen, og bagefter gå til koncert i det, der engang var en del af turbinehallen. Så tror jeg, at han og min bedstefar sammen ville slå sig på lårene af grin. Dengang var der vist ikke mange, der kunne forestille, at hallerne i dag ville rumme alle de kulturelle tilbud og virksomheder som nu har til huse i de gamle fabrikshaller.

Der gik mange følelser igennem mig, da jeg for et stykke tid siden var på rundvisning i den del af Nordkraft, som allerede er færdig og i brug. Det er helt fantastisk, at gå gennem de rå haller og kreative lokaler, som tidligere har rummet kedler og turbiner, og ikke mindst de mange mænd i blå kedeldragter. Mænd som skabte lys og varme til Aalborgenserne i en  menneskealder. 

Og jeg tænker, at det er fantastisk, at der findes mennesker, som med deres kreative hjerner kan få ideerne til at skabe et andet Nordkraft. Og som havde modet til at bibeholde en masse af det, der var “det gamle Nordkraft”. Nu bliver det et lækkert kreativt sted, hvor der sker en masse andre ting, og hvor der, med tiden helt sikkert kommer til at arbejde ligeså mange mennesker, som dengang hallerne var fyldt med mænd i blå kedeldragter.

4 meninger om “Nordkraft

  1. Jeg er også helt vild med det. Jeg glæder mig til at se, når de bliver færdig med det hele. Det er jo sindsygt mange km2 vi taler om, så der er plads til mange ting derinde.

Skriv et svar

