Jeg er på benene igen – og idag har jeg været på arbejde. Dog kun en halv dag, jeg er stadig ret træt og hoster temmelig meget.

Tidligere lavede jeg altid madplan for den kommende uge, men i den seneste tid synes jeg ikke rigtig, at jeg har haft tid. Egentlig er det noget pjat, for det tager ikke meget mere end en halv time at lave madplanen. Og den tid er sparet flere gange i løbet af ugen. Jeg behøver ikke hver morgen at overveje, hvad vi skal spise til aften, og jeg kan nøjes med at handle to gange om ugen. Mens jeg har været syg herhjemme, har jeg haft masser af tid til at lave madplan, og ungerne glæder sig vist til at få noget mor-mad igen.

I denne uge står menuen på :

Forloren hare

Kalkun i paprikasauce

Ostegratinerede koteletter

Indbagt laks i lime/fløde spinat

Kartoffellasagne

Cremet jordskokkesuppe med ristet bacon

Når vi laver madplan er det lettere at få sund og afvekslende mad. Det er f.eks. ikke altid, at vi husker at få fisk, men når madplanen er lavet indgår det mindst en gang om ugen. Indimellem synes jeg, at jeg mangler inspiration til nye retter, man kører ofte med de samme retter igen og igen.

Laver du madplan og hvor får du inspiration fra?

2 meninger om “Mandagsstart

  1. Nej, det goer jeg ikke, men lige om snart bliver min mand og jeg ene om at spise her i huset og saa er vi enige om vi vil til at lave om paa tingene. En madplan ville helt sikkert vaere en god ide.

Skriv et svar

