Flaskepost fra P af Jussi Adler-Olsen

 

Så har jeg læst den seneste bog fra Jussi Adler-Olsen – Flaskepost fra P

 

Flaskepost fra P

 

Titlen hentyder til en flaskepost, som har stået glemt i en vindueskarm, efter at være fundet på en kyst i Skotland. Flaskeposten ender hos Afdeling Q, fordi man opdager at ordene i beskeden er danske. Det er dog noget af et puslespil at stykke ordlyden sammen, da der ikke er meget der umiddelbart kan tydes. Efterhånden finder Carl, Assad og Rose dog ud af at brevet er skrevet af en dreng der hævder at være kidnappet. Der er dog ingen sager om kidnapning i politiets arkiver der kan knyttes sammen med flaskeposten. Sagen viser sig at have rod i en religiøs sekt, og handler om forsvundne søskendepar, som aldrig er meldt savnet af deres forældre.

Vi følger Afdeling Q’s efterforskning og samtidig følger vi forbryderens verden. Han lever i spind af flere identiteter og adresser, og det skyldes alt sammen hans forældre og stedfaren. Han slår til mod familier, som den han selv voksede op i. Hvor troen overskyggede alt, og hvor tæsk og skyld var dagligdag. Forbryderens fortid præger i høj grad hans liv, og bogen handler om arv og miljø, om at bære nag og om at bryde mønstre, som kun kan brydes hvis man virkelig ønsker det.

Jussi Adler-Olsen forstår at gøre sine hovedpersoner troværdige. Bogen er meget velskrevet og utrolig uhyggelig. Endnu en anbefaling herfra til Jussi Adler-Olsen og Flaskepost fra P.

 

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv et svar

