Hold da op hvor har de sidste uger været travle

Det meste er jo en del af hverdagen, aftaler som skal holdes og som har det med at hobe sig op. Job, sportsaftaler med ungerne, indkøb, rengøring, madlavning, forældremøder og en masse andre småting som lige skal ordnes. Forpligtelser som har det med at hobe sig op, så man i perioder føler, at man er booket op fra morgen til aften.

Og så er der lige alle de hyggelige aftaler med venner og kollegaer, som man også gerne vil. Aftaler som man synes har det med at falde i de samme perioder, og hvor man derfor kan være fristet til at sige – stop, nu kan jeg ikke mere. 

Idag har jeg ingen aftaler, så jeg skal lige ind og tjekke søndagshandlen. Bagefter skal der slappes af i sofaen, og hygges med strikketøj og en god film, tror jeg.

Egentlig skriger huset på en omgang rengøring, men det bliver vist ikke idag. Jeg kan måske svinge mig op til at få bund i vasketøjskurven, og bage en omgang boller til eftermiddagskaffen, og så må rengøringen vente til i næste uge.

 

En mening om “Travlhed

Skriv et svar

