Fodboldmenu

 

Jeg har hørt at menuen, når der er landskamp, helst skal være hotdogs, men det er jeg nu ikke helt enig i. Det var ihvertfald ikke menuen herhjemme igår, da der var fodboldaften med landskamp. Istedet sammensatte jeg en menu med ovnkartofler, ditto grønsager og svinemørbrad. Det blev meget lækkert, synes jeg.

Jeg brugte hvad der var i grønsagsskuffen  og det var …

½ blomkål
ca. 10 stk rosenkål
2 stk. gulerod
1 stk pastinak
1 rød peberfrugt
1 gul peberfrugt

Alt blev skåret i mindre stykker, og dryppet med olie, en lille smule flydende honning og krydret med orangepeber, salt og peber.

Kommes i ovnen ca. 10-15  minutter, mens mørbradene brunes på panden.

Kartoflerne skrælles og skæres i skiver. Der hældes en blanding af mælk og fløde ved og krydres med salt og peber. Tilsidst drysses lidt soltørrede tomater i tern over. Sættes i ovnen til grønsagerne.

1 pakke bacon i tern steges på panden, tages af, og derefter brunes mørbraden på panden, og krydres med salt og peber. Lægges derefter ovenpå grønsagerne, og der drysses med det stegte bacon og revet ost.

Sættes ind i ovnen igen, og får omkring 20-30 minutter.

 

  1. grønsager       kartofler        mørbrad i fad

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv et svar

