Så er jeg hjemme efter et par dage i Fåborg, hvor jeg har været til konference. HK’s statslige og kommunale biblioteksudvalg holdt en fælles konference med titlen – Biblioteket – innovation eller illusion … . En super konference hvor jeg er blevet er tanket op med nye ideer og inspiration. Der var tre workshops hvor vi diskuterede uddannelse og kompetenceudvikling,  kommunikation, netværk og de nye ‘sociale’ teknologier og biblioteksrummet og hvordan vi indretter biblioteket bedst muligt for vores brugere.

Der var mange gode oplæg, men jeg vil især fremhæve et foredrag af Gunnar Ørskov med titlen – “Hellere dø af grin end af stress“.  Vi grinede så tårerne trillede, men samtidig gav det stof til eftertanke. Om kultur i virksomheden og om hvordan vi er med til at skabe kulturen. Om at sige hvad man ønsker, fordi man ikke kan forvente, at andre skal kunne læse ens tanker. Om at have det sjovt og grine sammen fordi man så får det meget bedre med hinanden. Om forventninger – både ens egne og andres.

 Vi boede pragtfuldt med udsigt ud over vandet, med sauna og spa. Desværre var det ikke meget tid vi tilbragte i huset, men det blev dog til 5 minutter på terrassen hvor vi sad og nød solnedgangen, inden vi skulle afsted igen til festmiddagen.

 

Solnedgang i Faaborg

 

Nu sidder jeg i sofaen med et dejligt glas rødvin , mens jeg surfer lidt rundt. Det blev ikke til mange timers søvn i nat og jeg tror ikke at klokken bliver mange inden jeg skal ind og se dyner.

Skriv et svar

