Jeg har holdt fri i dag. Det vil sige fri – som i fri fra jobbet, men ikke for arbejde herhjemme. Nu er huset er rent og tøjet hænger på tørresnoren. Her dufter af sæbe, og selv på sønnens værelse er støvet væk.

Eftermiddagen er brugt udendørs, der var ting der skulle gøres færdig inden vinteren. Der er møbleret om i haven, og der skulle sås græs i en del af det, der tidligere var køkkenhave. Til gengæld skal der så laves et nyt bed, som skal indeholde nogle af mine nyindkøb. Jeg var på planteskolen i weekenden og der blev fødselsdagsgaven købt. Jeg havde nemlig ønsket mig penge af min mor og mine svigerforældre til min fødselsdag i sidste måned og de er nu omsat til et kirsebærtræ, en figen og to hasselnøddebuske. Nu venter vi lige på at naboen får sin fræser hjem igen, og så har manden lovet at gøre jorden klar. Næste år skulle der gerne være kirsebær og nødder af egen avl til jul. 

 
Træer og buskeFigen     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

og se lige den figenbusk, så mange figner – det lover da godt 🙂

3 meninger om “Fri-tirsdag

  1. Helle, du giver mig ski næsten stress med dette indlæg – vi er slet ikke nået så langt i haven. Lige nu er det skuret vi er ved at isolere, så det varer nok lidt inden vi kommer til planterne i haven.
    Sikke skønne juleforberedelser du har gang i allerede nu – håber du får masser af bær og frugter de kommmende år 🙂

  2. Ja, jeg glæder mig til at kunne plukke mine egne kirsebær. I min barndom voksede der et kæmpestort kirsebærtræ i vores kolonihave, og jeg kan stadig huske de skønne bær plukket direkte fra træet 🙂

Skriv et svar

