Det er lang tid siden, at der har været noget strik her på bloggen. Det er bestemt ikke, fordi jeg ikke får lavet noget, men tiden til at skrive om det her, smutter hele tiden fra mig.  Lige nu er der stille i huset og jeg lister rundt for ikke at vække dem der sover.

Så kan jeg snige mig til computeren med morgenkaffen. Nu er der surfet lidt rundt hos alle jer andre, så nu føler jeg, at jeg også må bidrage lidt.

For et par uger siden blev jeg færdig med Evelyn Clark’s Swallowtail Lace Shawl, og siden har det ligget i kurven. Det er strikket i Merino Silk fra Hjertegarn, og det er blødt og lækkert. Nu er det vasket og spændt ud, og det er et flot mønster. Jeg kan vældig godt lide at strikke lace, og det er altid spændende at se det, når det ligger og er spændt helt ud. Egentlig er det strikket for at blive givet som en fødselsdagsgave, men jeg er i tvivl om, det er den rigtige farve til hende det er tiltænkt.

 

Swallowtail Lace Shawl 2

 

Jeg har brugt 3½ nøgle Merino Silk, og jeg har strikket på pind 4. Jeg har strikket et par rapporter eller 3 mere end i opskriften, da jeg ellers syntes at det blev for småt.

4 meninger om “Swallowtail Lace Shawl

  1. Helle, jeg er vild med dit swalowtail sjal – synes det er en skøn farve. Mon ikke modtageren synes det samme? 🙂
    Lace giver en skøn blanding af udfordringer, behov for ro og senere et utroligt smukt resultat – næsten uanset hvilken opskrift man vælger 🙂 Det fedeste er når man spænder arbejdet op og ser forvandlingen synes jeg 😀

Skriv et svar

