Jeg er gået i gang med Viften, selvom jeg ved fra tidligere, at Marianne Isagers opskrifter ikke altid er lige til at gå til.

Det går derudaf med forstykkerne, og jeg er vild med Marianne Isagers kreativitet. Genialt tænkt at lave et design, udtænkt som en vifte og kombinere det med raglan.

Eneste problem jeg er stødt på indtil nu i opskriften, er forklaringen på kantmaskerne, som ikke bliver ens hvis man følger forklaringen i opskriften. Jeg fik det ikke rettet i forstykkerne, men på ryggen har jeg taget højde for det.

Viften1

Færdig med forstykkerne og i gang med ryggen. Målene blev tjekket, og så viser det sig at ryggen er for lille. Den blev pillet op, og der blev regnet og slået op igen med ekstra masker for at få det til passe. Der blev strikket og samtidig blev der tænkt efter og tænkt efter en gang til.  Pludselig slog det mig, at en del af forstykkerne faktisk hører med til ryggen, og skal måles sammen med rygstykket (se pilen).  Måle efter en gang til og bingo, det passer på en prik. Så nu kan jeg pille op og starte forfra en gang til.

 

Viften2

3 meninger om “Udfordringer med Viften

  1. Jeg har tænkt mig at strikke Viften, men kan se på nettet at der problemer i forbindelse med beskrivelsen af kantmaskerne. Men det er ikke til at se hvad løsningen er. Tænker at kantmaskerne skal være fremhævede på retsiden, men er ikke sikker. Hvad er din erfaring/gode råd?

    Hilsen
    Janni

Skriv et svar

