Hyldeblomstsaft

 

Så er der plukket hyldeblomster, og der er lavet hyldeblomstsaft. Jeg har brugt samme opskrift som sidste år, bortset fra at jeg har brugt halv almindelig sukker og halvt rørsukker. Nu står det og trækker indtil søndag, hvor det skal sies og kommes på flasker, så er der saft til det næste årstid.

 

Jeg har endnu lidt tilbage af sidste års saft, og den nyder jeg i min yndlingsdrik. Et glas koldt hvidvin med et skvæt hyldeblomstsaft, og evt. isterninger. Det er skønt i sommervarmen.

2 meninger om “Sommerdrik

  1. SLURP – det lyder godt nok laekkert. Jeg gad vide om jeg kan finde et sted at stjaele nogle hyldeblomster, saa jeg selv kan lave saft. Det har jeg aldrig proevet foer, men jeg er helt vild med det. 🙂 Tak for opskriften!

Skriv et svar

