Egentlig skriger der på en støvsugning og andre huslige sysler, men jeg nægter at bruge en dejlig sommerdag indendøre.

 

Der er arbejdsopgaver udendørs også, og det vil jeg meget hellere. Jeg er igang med at flytte stauderne, som efterhånden står næsten helt i skygge. Da vi flyttede ind i huset, var der ikke anlagt have. Vi har selv plantet alt hvad der er, og ikke det er ikke vellykket alt sammen. Da vi så nedlagde køkkenhaven var det jo oplagt at flytte staudebedet derhen hvor der er meget mere sol. Jeg arbejder i  mindre doser, for min ryg er stadig ikke helt god.

Langsomt begynder det at tage form. Der er ikke en fast plan, det kommer lidt efter lidt og det ender vist med, at der meget der skal flyttes. Nogle ting må manden hjælpe med, fordi det er for tungt for mig. Han vil egentlig helst have græs i hele haven, men det er jeg slet ikke enig i. Han skal bare hjælpe til med det tunge, så skal jeg nok klare resten. Mon ikke jeg får ham overtalt …

 

 Indimellem sidder jeg med min bog på terrassen, så ryggen ikke bliver overbelastet.  Lige til at holde til. Monty holder mig med selskab, han roder i jorden når jeg graver, og han ligger ved siden af i solen, når det er der jeg sidder.

2 meninger om “Sommerdag

  1. Min gemal ville gerne nøjes med græs, køkkenhave og studenternelliker, men han er til at bestikke 😉 Mon ikke det samme lykkes for dig Helle? 🙂
    Håber snart din ryg får det bedre!

Skriv et svar

