Gamle modeller …

kan vel være gode nok.

Jeg har været i gang med at strikke et par sommertoppe. En Drops model fra forrige år og en model, som jeg ikke husker hvor er fra🙂 . En kopi fra en bog der har været hjemlånt fra biblioteket.

Der skulle sommer på pindene og der var garn på lageret som jeg kunne bruge. 

Denne røg af pindene i sidste uge og er allerede taget i brug …

 

 Lyslilla sommerbluse

 

Den er strikket i Silky Bamboo fra Hjertegarn, som er 70% bambus og  30% bomuld. Det er en noget tykkere garn end modellen oprindeligt er strikket i. Jeg synes den er blevet ok, men jeg tror faktisk, at mønsteret ville være endnu flottere i en tyndere garn.

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

5 thoughts on “Gamle modeller …”

  1. Nej, den anden model, som jeg er blevet færdig med, kan jeg desværre ikke vise. Det viste sig at der var blandet uld i garnet og så kunne det ikke tåle en almindelig maskinvask. Den størrelse der kom ud af vaskemaskine, kan jeg ihvertfald ikke komme i. Ufff- hvor er jeg dum.

    Den blev smidt ud med det samme, for ellers bliver jeg ved med at ærge mig😦

  2. Nej hvor er det surt Helle😦 Men du kan ihverttilfælde glæde dig over den viste model – den er flot🙂

Skriv et svar

