I dag skal jeg til kiropraktor igen, og jeg kan helt bestemt mærke bedring.  Det kan kun gå for langsomt, for jeg har ikke tid til ikke at lave noget.

 

Bonderose

 

Jeg skulle have været i fuld sving med at lægge haven om. Stykket hvor der tidligere har været køkkenhave, skal plantes til. Sidste år var jeg endelig klar til at nedlægge den. Tiden er ikke til køkkenhave mere. Jeg har elsket min køkkenhave, men den var efterhånden mere en belastning end en fornøjelse. Der er brugt mange timer derude, både alene og sammen med børnene.

Jeg har lært dem om naturen og hvor råvarerne kommer fra. De har haft deres egen lille køkkenhave med ærter og blomster. Vi har elsket at plukke jordbær og salat af egen avl, og nyopgravede kartofler – findes der noget skønnere. Det er dejligt at dyrke noget selv, og det ville jeg gerne give videre til mine børn, som min far gav det videre til mig.

 

Nu er de store og selvom de gerne hjælper, så er det andre ting, der skal bruges energi på nu. Lige nu må jeg nøjes med at planlægge, jeg klipper lidt hist og her, men der skal ikke hverken graves eller laves andre større fysiske udfoldelser endnu. Men snart …

Skriv et svar

