Dagen startede tidligt, selvom ryggen stadig er træls og kræver øvelser og medicin. Men sikke da en dag. Den første sommerdag. Der er ikke mange ting man kan lave med sådan en ryg, men en smule strik og en god bog på terrassen, er vel heller ikke så ringe.

 

Jeg nyder at gå og hygge lidt på den nye terrasse. Den kommer vi helt sikkert til at bruge meget i sommer. Der kan vi sidde i de lange aftener, også selvom det måske bliver lidt køligt. Senere skulle der gerne komme et udekøkken, men jeg er tilfreds for nu.

 

Terrasse

 

Der er lavet et bed for enden af terrassen, både fordi jeg tror at det bliver kønt, men også for at skærme lidt over mod naboen.

 

Der er plantet magnolia, duftsnebolle og dronningebusk. Sidst jeg var i England så jeg den ene flotte magnolia efter den anden, og besluttede at den manglede jeg helt sikker i min have. Duftsnebollen fordi den kommer til at sende sin dejlige duft ind på terrassen og dronningebusken bare fordi den er så køn. Jeg bliver dog vist nødt til at købe en ny dronningebusk. Den kunne tilsyneladendene ikke klare flytningen, den ser simpelthen død ud og jeg tror ikke at at den kommer igen.

 

Nyt bed

 

Nå ja, og så blev det også lige til en klatrerose, eller rettere to – fordi jeg kom til at tage den forkerte første gang. Jeg vidste nemlig lige præcis hvad det skulle være for en, og jeg troede også at det var en New Dawn jeg købte, men da jeg kom hjem var det altså en Schneewaltzer. Den koms å bare til at stå et andet sted, og så måtte jeg afsted igen efter New Dawn. Så nu har jeg bare to 🙂

2 meninger om “Sommerdag

  1. Tak, Tina.
    Om sommeren tilbringer vi næsten al vores tid udendørs, og med overdækningen er jeg er sikker på, at vi kan være ude endnu mere.

Skriv et svar

