Jeg vågner allerede klokken seks, jeg ligger alene i sengen, eller næsten alene, Monty er her også. Manden er afsted på golfweekend med drengene, så vi breder os. Monty er urolig her til morgen og jeg ved godt hvorfor. Jeg snød ham for go’nat turen i går aftes, og det hævner sig nu. Normalt vil han gerne sove længe, men ikke når han mangler sin aftentur. Så begynder han at cirkle omkring mig, slikke mig lidt på kinden og gøre alverdens krumspring, for at jeg skal få øje på ham.

 
Monty
 

Der er altid skønt ved fjorden, men tidligt om morgen, hvor der ikke er et øje at se, er det helt meditativt at gå dernede. Der er mildt og dejligt og jeg går helt i mine egne tanker. Jeg mærker slet ikke at det begynder at regne en lille smule. Det er en stille og sagte regn, som det bare er dejligt at være ude i , og inden vi når hjem er det holdt op igen. 

 

Monty løber rundt og snuser – måske er der en mus eller andre smådyr, og helt sikkert dufter der af andre hunde. Han elsker det, men de sidste dage har han ikke løbet frit. Jeg har ikke været helt tryg ved  det. Forleden blev han bidt af en anden hund. Det betød lige et besøg hos dyrlægen, for han var ramt af en tand i øjet, og det skulle der lige kigges på. Det ser ikke ud til, at der er sket skade på selv øjet, men et lille bid i den nederste del at øjenlåget, der lynhurtigt gik infektion i, fik det til at se slemt ud. Antibiotika, øjensalve og smertestillende og han er ved at være fin igen.

 

Montys medicin

Skriv et svar

