Det går fint med forberedelserne til festen, og jeg synes, at vi er rigtig godt med. Der mangler selvfølgelig stadig nogle ting. Det meste af maden er bestilt udefra, men dessert og lidt lækkert til kaffen står jeg selv for.  Nu er der bagt kransekage og de er lagt i fryseren, så bliver de nemlig bedst. Lørdag skal der bages Nougattern. Sønnen er nemlig ikke så vild med kransekage, og der skal selvfølgelig også være noget han kan li’.

 

Kransekage

Jeg har brugt 2 kg. kransekagemasse, som er rørt med 15 pasteuriserede æggehvider og 500 gr. sukker. Sprøjtet ud til små kager og pyntet med hasselnødder, valnødder og cocktailbær. Ialt er der vel blevet omkring 3 kilo kransekagekonfekt, så mon ikke, at der er nok. Sønnen er ikke så vild med kransekage, så jeg skal også lige bage Nougattern. Det bliver lørdag.

I morgen skal teltet sættes op, der skal svinges med spand og kost i huset, og så det sidste skal vist handles ind. Så er der ro på til lørdag, hvor vi skal til alt det sjove med borddækning og pyntning osv.

3 meninger om “Store bagedag

  1. Helle – mon ikke du skal nedsætte dig som konditor med de kransekageevner du har? Jeg er imponeret over hvor fine dine kager er 😛
    Håber I havde en skøn dag i går og at sønnen har haft en dejlig blå mandag 🙂

  2. Tak skal du ha’, Else. Vi havde en skøn dag, og sønnen hyggede sig rigtig meget.

    Tina, jeg elsker også kransekage, og der blev næsten spist op kan jeg godt sige.

Skriv et svar

